fbpx

Reklamy lead ads – co to takiego i jak je stworzyć?

przez Przemek Krawiec

Reklamy lead ads (nazywane też reklamami kontaktowymi) to jeden z ciekawszych formatów reklamowych na Facebooku. Pozwala on zdobywać kontakty od potencjalnych klientów przy pomocy formularza kontaktowego umieszczonego w reklamie, bez konieczności przechodzenia na zewnętrzną stronę. Oznacza to, że nawet bez posiada własnej strony www, spisanej oferty czy landing page’a jesteś w stanie ruszać z kampaniami. 

Jak stworzyć reklamę lead ads na Facebooku? 

Przejdźmy od razu do konkretów. Stworzenie własnej reklamy kontaktowej na Facebooku jest bardzo proste. Trzeba do tego posiadać: 

  • konto reklamowe
  • fanpage. 

Te dwie rzeczy są niezbędne, żeby w ogóle rozpocząć cały proces tworzenia reklamy. 

Po wejściu na nasze konto reklamowe (na którym jest już podpięta metoda płatności) klikamy “utwórz kampanię”, a następnie wybieramy cel reklamowy “pozyskiwanie kontaktów”. Później nazywamy kampanię i po jej publikacji przechodzimy na poziom zestawu reklam. Tutaj wybieramy znacznie więcej elementów: 

  • budżet reklamowy 
  • grupę odbiorców (m.in. wiek, płeć, lokalizacje, opcje targetowania szczegółowego)
  • umiejscowienia (np. Facebook / Instagram / Audience Network). 

Musimy też na samym początku zaakceptować regulamin reklam i wybrać stronę, z której będą się one wyświetlać. 

Ostatnim – trzecim – etapem jest stworzenie samej reklamy. Możemy tutaj wybrać: 

  • tekst 
  • nagłówek
  • zdjęcie/grafikę 
  • CTA (czyli wezwanie do działania)
  • formularz kontaktowy. 

Każdy z etapów to wiele opcji do wyboru, od których zależy sukces naszej kampanii reklamowej. Na co zwrócić szczególną uwagę? Zobaczcie moją listę najlepszych praktyk w zakresie reklamy kontaktowej. 

1. Zacznij od kreacji reklamowej. 

To na ostatnim trzecim etapie możemy najwięcej zyskać lub stracić. 

Nawet najlepiej dobrane grupy odbiorców, dokładne wykluczenia czy wysoki budżet reklamowy nic nam nie dadzą w sytuacji, gdy nasze reklamy będą słabe i nie rozwiążą problemów naszej grupy docelowej. 

Czym zatem jest dobra reklama typu lead ads? 

Według mnie to taka reklama, która w maksymalnie prosty sposób wciąga użytkownika w nasz lejek marketingowo-sprzedażowy, poprzez zaoferowanie takiego wabika (nazywanego lead magnetem), który rozwiązuje jeden konkretny problem naszego potencjalnego klienta. 

Pamiętaj jednak, że Twój lead magnet musi być naprawdę dobrym produktem, który trafia w problemy Twojej grupy docelowej i od razu wskazuje rozwiązania. To bardzo ważne, bo reklama lead adsowa to bardzo często pierwszy kontakt z Tobą lub Twoją firmą. A jak wszyscy dobrze wiemy – pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.

Przykłady lead magnetów? Proszę bardzo! 

Możesz zaoferować: 

  • zapis na bezpłatny webinar 
  • pobranie ebooka 
  • bezpłatną lekcję 
  • darmowe konsultacje 
  • mini kurs mailingowy 

Oczywiście – bardzo ważne jest to, żeby każda z powyższych rzeczy od razu rozwiązywała problem użytkownika, który widzi reklamę. W takiej sytuacji nasze reklamy będą chętnie klikane, a koszty reklamy pójdą w dół. 

Pamiętaj, że ludzie nie chcą czytać o Twojej ofercie. Oni chcą rozwiązać swój problem, a Twoje oferta może co najwyżej w przyszłości im w tym pomóc.

2. Powiedz po co są Ci potrzebne te dane (i co z nimi zrobisz).

Użytkownicy sami z siebie nie lubią zostawiać danych kontaktowych (w szczególności swoich głównych adresów mailowych i numerów telefonów) ze względu na ogromną liczbę wiadomości, które potem tam otrzymują.

Właśnie dlatego warto wprost poinformować użytkownika, w jaki sposób i z jaką częstotliwością zamierzasz się z nim komunikować.

Napisz, kiedy spodziewać się kolejnej wiadomości / kontaktu. Napisz też, kim jesteś, umieść link do polityki prywatności i daj zgodę na kontakt napisaną prostym językiem (tak, żeby każdy wiedział o co chodzi). To też buduje zaufanie! 

3. Dobierz różne grupy odbiorców.

Na Facebooku mamy bardzo wiele różnych opcji targetowania i na samym początku warto przetestować co najmniej kilka z nich.

Najczęściej dobrze sprawdzają się grupy odbiorców oparte o dane z piksela Facebooka (np. remarketing), szerokie zainteresowania, grupy podobnych odbiorców (tzw. lookalike). Możemy też skorzystać z danych demograficznych czy stanowisk zawodowych.

Przejrzyj dostępne opcje, wypisz wszystkie możliwości i sprawdź, co w praktyce sprawdzi się najlepiej. Pamiętaj, żeby każdy zestaw reklam posiada budżet reklamowy na poziomie co najmniej 10-15 zł dziennie (przy „droższych” grupach docelowych może to być nawet kilka razy więcej). Inaczej ciężko będzie Ci wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. 

Przykładowe wyniki kampanii lead ads na Facebooku

4. Testuj różne opcje.

Nigdy do końca nie wiemy, który tekst reklamowy zadziała lepiej wśród naszych odbiorców. Właśnie dlatego warto jest zawsze przygotować co najmniej 2-3 różne teksty i 2-3 różne grafiki, a następnie testować je w poszczególnych zestawach reklam.

Najczęściej staram się do wrzucać do jednego zestawu od 3 do 6 różnych kreacji reklamowych. Po kilku lub kilkunastu dniach (w zależności od wielkości budżetu i liczbie danych) wyłączam najgorzej radzące sobie kreacje, a następnie na podstawie tych obserwacji i wniosków tworzę kolejne kreacje do testu, które dorzucam do tych zestawów reklam.

To daje mi po kilku miesiącach sporą wiedzę na temat tego, w co chętnie klikają moi odbiorcy i która kreacja zbierze leady najniższym kosztem.

Testuj z głową (jedna rzecz w jednym czasie), ale pamiętaj o tym,  żeby robić to ciągle. I to nie tylko na poziomie kreacji reklamowych. Możemy w końcu sprawdzić różne grupy docelowe, różne lead magnety, różną długość formularza, itd.

5. Patrz na jakość kontaktów.

To bardzo ważne! Leady po 5 zł to nie jest zawsze powód do zadowolenia. Zawsze dokonuję też analizy jakości leadów. Jeśli okazuje się, że jakaś grupa odbiorców, kampania czy kreacja reklamowe generuje kontakty znacznie odbiegające od średniej na minus to analizuję co może być tego przyczyną i testuję dalej. Jeśli to nie przynosi pozytywnego rezultatu to ograniczam budżet reklamowy na tę kampanię lub nawet wstrzymuję dany zestaw reklam czy kampanię, przenosząc niewykorzystane środki na to, co działa i przynosi leady wysokiej jakości.

You may also like

Zostaw komentarz