TikTok Ads – czy warto, ile kosztuje, jakie wyniki?

przez Przemek Krawiec

Reklama na TikToku (TikTok Ads) staje się coraz bardziej popularna. Czy warto reklamować się na TikToku? Ile kosztuje średnio jedno kliknięcie w link, a ile konwersja? W tym artykule dzielę się swoimi doświadczeniami z reklamy na TikToku. 

Ile kosztuje reklama na TikToku? 

Koszty najczęściej są nisze niż w przypadku Facebook czy Google Ads. Średnie stawki za kliknięcie w link (cpc) przy szerokich grupach nie przekraczają 1 zł. Cpm na poziomie 2-3 zł jest jak najbardziej do osiągnięcia. Za rejestrację na webinar możemy płacić od 2-3 zł. Za zakup w sklepie od 10 zł. Oczywiście zdarzały mi się też kampanie, gdzie jeden zakup  kosztował więcej niż 100 zł, a rejestracja na webinar – ponad 50 zł. Były to jednak nieudane testy kreacji czy grup odbiorców lub produkt niedopasowany pod TikToka. 

Jakie produkty warto reklamować na TikToku? 

Osobiście zawsze zwracam uwagę na dwie rzeczy:

  1. Wielkość potencjalnej grupy docelowej
  2. Możliwość stworzenia atrakcyjnych reklam.

Co do wielkości grupy – im większa tym lepiej. TikTok jeszcze średnio radzi sobie z targetowaniem do wąskich grup. Nie mamy możliwości precyzyjnego dotarcia do osób na konkretnych stanowiskach zawodowych, pracujących w konkretnych firmach czy interesujących się niszowymi tematami. Jeśli jednak sprzedajesz ubrania, książki, kursy online dla studentów czy e-booki dla osób chodzących na siłownię – TikTok może być dla Ciebie dobrym kanałem.

Pod względem kreacji – wszystko zależy od tego, czy masz osobę, która nagra atrakcyjne TikToki. Najlepiej sprawdzają się dynamiczne filmiki z napisami, które najlepiej wpiszą się w aktualne trendy. Ciekawe animacje to alternatywa, która jednak musi być bardzo dobrze zrobiona i zmontowana. Słabym pomysłem jest najczęściej tworzenie pokazów slajdów czy bazowanie na zdjęciach.

Jakie grupy odbiorców sprawdzają się najlepiej? 

Osobiście testowałem takie opcje jak: 

  • zainteresowania
  • hasztagi
  • remarketing (w oparciu o dane z piksela TT – ruch ze strony www)
  • grupy podobnych odbiorców
  • osoby o wysokiej sile nabywczej
  • grupy puste (bez zawężeń szczegółowych).

W ok. 90% wykonywanych testów (na różnych kontach reklamowych) najlepiej sprawdziły się grupy oparte o zainteresowania. Były to szerokie, kilkumilionowe grupy odbiorców. Prezentowaliśmy tym grupom produkty lub usługi skierowane do szerokich targetów. 

Zaskakująco słabo wypadał remarketing (mimo posiadania danych z ponad 30 dni – w większości grupy powyżej kilku tysięcy odbiorców). Grupy oparte o hasztagi były wąskie i drogie, a co najgorsze – nie było widać pozytywnego przełożenia większego kosztu pozyskania odbiorcy na lepszą kaloryczność ruchu (i na przykład więcej zakupów). 

Jaki minimalny budżet reklamowy na TikToka?

Jako, że budżet reklamowy na jeden zestaw reklam musi wynosić min. 80 zł dziennie to jeśli nie dysponujesz w początkowym etapie rozwoju kampanii dużym budżetem na TikTok Ads – zdecydowanie polecam stworzenie 1 zestawu reklam, do którego wrzucimy szerokie zainteresowania. Wtedy w skali miesiąca wydasz ok. 2400 zł (80 zł dziennie x 30 dni). 

TikTok Ads – czy warto?

Według mnie – zdecydowanie warto!

Reklama na TikToku nie tylko potrafi generować duży zasięg i ruch, ale też realnie przekładać się na konwersje na stronie internetowej. Setki rejestracji na webinar, dziesiątki zakupów w kilka tygodni od startu kampanii? Nie ma problemu! Jeśli do tej pory robisz podobne kampanie w systemach Facebook Ads lub Google Ads to wejście na TikToka najczęściej będzie dobrym pomysłem.

Muszę stanowczo obalić mit, że reklama na TikToku sprawdzi się tylko w sytuacji, gdy masz bardzo młodych odbiorców – np. nastolatków, uczniów, studentów. Statystyki wyraźnie pokazują, że na TikToku licznie reprezentowane są też osoby 25-34 i 35-44, które najczęściej bardzo licznie dokonują zakupów w sklepach internetowych.

Dodatkową zaletą korzystania z TikTok Ads jest dywersyfikacja ruchu i przychodów. W sytuacji, w której Twoje konto reklamowe w innym systemie zostanie wyłączone – nie stracisz wszystkich przychodów. Właśnie dlatego zawsze polecam budować lejki marketingowe, które uwzględniają co najmniej 3-4 kanały – np. Facebook, Google, TikTok + mailing.

Zostaw komentarz