Kampanie reklamowe na Facebooku dla sklepów internetowych są bardzo przewidywalne. Zawierają najczęściej serię powtarzalnych elementów, które muszą się pojawić, aby całość mogła działać i sprzedawać. W tym artykule przedstawiam Wam pięć konkretnych rzeczy do sprawdzenia na Waszych kontach reklamowych. To lecimy!
1. Sprawdź, czy masz uruchomione takie kampanie jak:
– sprzedaż z wykorzystaniem katalogu produktów (remarketing dynamiczny)
– sprzedaż z katalogu dla nowych odbiorców
– remarketing graficzny (statyczny)
– sprzedaż cold (statyczna z grafikami, karuzelami, wideo).
Jeśli którejś z powyższych kampanii brakuje – po prostu je stwórz.
Wyjątkiem jest sytuacja, w której nie dysponujesz odpowiednio dużym budżetem. Na każdą z powyższych kampanii minimalny budżet to ok. 15-20 zł dziennie (choć optimum wynosi co najmniej 50 zł dziennie).
2. Sprawdź, czy nie jest nadużywany cel ruch / aktywność dot. posta / zasięg / kontakty.
W przypadku sklepów internetowych żaden z powyższych celów nie będzie generować najlepszych wyników sprzedażowych. Kampanie te mogą się pojawiać na koncie, ale jedynie jako uzupełnienie lejka marketingowego lub na bardzo początkowym etapie rozwoju sklepu – bardziej w celu wizerunkowym niż sprzedażowym. Zazwyczaj budżet reklamowy przeznaczany na powyższe cele łącznie nie powinien przekraczać 10-20%. Czyli jeśli wydajesz na reklamy Twojego sklepu 5 tysięcy złotych miesięcznie to cele niesprzedażowe nie powinny zjadać więcej niż 1 tys. złotych.
3. Sprawdź, czy katalog produktów zawiera wszystkie produkty.
Bardzo często zdarza się, że w katalogu mamy produktu odrzucone z powodu naruszenia zasad lub niekompletnych informacji. Takie produkty nie będą pojawiać się w naszych reklamach, a tym samym jest małe prawdopodobieństwo, aby się sprzedawały. Naprawa błędów związanych z odrzuconymi produktami jest najczęściej prostsza niż mogłoby się wydawać. Sprawdź, co jest powodem odrzucenia produktów i postępuj zgodnie z informacjami od Facebooka – najczęściej będzie to konieczność uzupełnienia lub modyfikacji opisów bądź innych informacji o produkcie.
4. Sprawdź, czy piksel zbiera poprawnie dane sprzedażowe + parametry dot. produktów (na potrzeby reklam katalogowych).
Mam tu na myśli:
– informacje o wyświetleniach produktów, dodaniach do koszyka i zakupów (view content, add to cart i purchase)
– informacje do wszystkich powyższych zdarzeń dot. content_type, content_ids, value i currency.
Dzięki wszystkim powyższym informacjom Facebook będzie mieć informacje dotyczące tego, kto i co kupuje lub ogląda w naszym sklepie. A tym samym będzie mógł wyświetlać właściwe produkty konkretnym osobom.
5. Zobacz, czy są prowadzone testy różnych grup odbiorców i kreacji reklamowych.
Prawidłowa struktura konta reklamowego wygląda najczęściej tak:
Kampania → 2-3 zestawy reklam → 3-4 reklamy.
To pozwala nam po kilku tygodniach od uruchomienia wstrzymywać najsłabsze zestawy reklam czy reklamy i przenosić budżet reklamowy na to, co sprzedaje najlepiej. Błędem jest dlatego tworzenie struktury w oparciu o 1 kampanię, 1 zestawy reklam i 1 reklamę, co niestety w dalszym ciągu niekiedy się zdarza. I nawet jeśli sprzedaje to nie jest rekomendowanym ustawieniem, bo nie wiemy jaki byłby poziom sprzedaży w przypadku ustawień, dających możliwość optymalizacji.
Oczywiście rzeczy do sprawdzenia i wdrożenia na koncie reklamowym sklepu internetowego jest zdecydowanie więcej. Tu zebrałem te rzeczy, które są absolutnym must have i których brak może powodować znacznie gorsze wyniki sprzedażowe.
