fbpx

Jak optymalizować kampanie reklamowe na FB dla sklepu internetowego?

przez Przemek Krawiec

Kampanie reklamowe na Facebooku dla sklepów internetowych są bardzo przewidywalne. Zawierają najczęściej serię powtarzalnych elementów, które muszą się pojawić, aby całość mogła działać i sprzedawać. W tym artykule przedstawiam Wam pięć konkretnych rzeczy do sprawdzenia na Waszych kontach reklamowych. To lecimy!

1. Sprawdź, czy masz uruchomione takie kampanie jak: 

– sprzedaż z wykorzystaniem katalogu produktów (remarketing dynamiczny) 

– sprzedaż z katalogu dla nowych odbiorców 

– remarketing graficzny (statyczny) 

– sprzedaż cold (statyczna z grafikami, karuzelami, wideo). 

Jeśli którejś z powyższych kampanii brakuje – po prostu je stwórz. 

Wyjątkiem jest sytuacja, w której nie dysponujesz odpowiednio dużym budżetem. Na każdą z powyższych kampanii minimalny budżet to ok. 15-20 zł dziennie (choć optimum wynosi co najmniej 50 zł dziennie). 

2. Sprawdź, czy nie jest nadużywany cel ruch / aktywność dot. posta / zasięg / kontakty. 

W przypadku sklepów internetowych żaden z powyższych celów nie będzie generować najlepszych wyników sprzedażowych. Kampanie te mogą się pojawiać na koncie, ale jedynie jako uzupełnienie lejka marketingowego lub na bardzo początkowym etapie rozwoju sklepu – bardziej w celu wizerunkowym niż sprzedażowym. Zazwyczaj budżet reklamowy przeznaczany na powyższe cele łącznie nie powinien przekraczać 10-20%. Czyli jeśli wydajesz na reklamy Twojego sklepu 5 tysięcy złotych miesięcznie to cele niesprzedażowe nie powinny zjadać więcej niż 1 tys. złotych. 

3. Sprawdź, czy katalog produktów zawiera wszystkie produkty.

Bardzo często zdarza się, że w katalogu mamy produktu odrzucone z powodu naruszenia zasad lub niekompletnych informacji. Takie produkty nie będą pojawiać się w naszych reklamach, a tym samym jest małe prawdopodobieństwo, aby się sprzedawały. Naprawa błędów związanych z odrzuconymi produktami jest najczęściej prostsza niż mogłoby się wydawać. Sprawdź, co jest powodem odrzucenia produktów i postępuj zgodnie z informacjami od Facebooka – najczęściej będzie to konieczność uzupełnienia lub modyfikacji opisów bądź innych informacji o produkcie. 

4. Sprawdź, czy piksel zbiera poprawnie dane sprzedażowe + parametry dot. produktów (na potrzeby reklam katalogowych).

Mam tu na myśli: 

– informacje o wyświetleniach produktów, dodaniach do koszyka i zakupów (view content, add to cart i purchase) 

– informacje do wszystkich powyższych zdarzeń dot. content_type, content_ids, value i currency. 

Dzięki wszystkim powyższym informacjom Facebook będzie mieć informacje dotyczące tego, kto i co kupuje lub ogląda w naszym sklepie. A tym samym będzie mógł wyświetlać właściwe produkty konkretnym osobom. 

5. Zobacz, czy są prowadzone testy różnych grup odbiorców i kreacji reklamowych.

Prawidłowa struktura konta reklamowego wygląda najczęściej tak: 

Kampania → 2-3 zestawy reklam → 3-4 reklamy. 

To pozwala nam po kilku tygodniach od uruchomienia wstrzymywać najsłabsze zestawy reklam czy reklamy i przenosić budżet reklamowy na to, co sprzedaje najlepiej. Błędem jest dlatego tworzenie struktury w oparciu o 1 kampanię, 1 zestawy reklam i 1 reklamę, co niestety w dalszym ciągu niekiedy się zdarza. I nawet jeśli sprzedaje to nie jest rekomendowanym ustawieniem, bo nie wiemy jaki byłby poziom sprzedaży w przypadku ustawień, dających możliwość optymalizacji. 

Oczywiście rzeczy do sprawdzenia i wdrożenia na koncie reklamowym sklepu internetowego jest zdecydowanie więcej. Tu zebrałem te rzeczy, które są absolutnym must have i których brak może powodować znacznie gorsze wyniki sprzedażowe.

You may also like

Zostaw komentarz