Myślisz o reklamie na LinkedIn i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób ustawić swoją pierwszą kampanię? W tym poradniku przejdę z Tobą krok po kroku po najważniejszych miejscach w panelu reklamowym LinkedIna.
O czym pamiętać przed ustawieniem kampanii?
Zanim przejdziesz do tworzenia kampanii reklamowej na LinkedIn musisz stworzyć konto reklamowe, dodać dane firmowe do faktury i metodę płatności. Następnie powinieneś stworzyć kod śledzących LinkedIn (Insight Tag) i wdrożyć go na stronę ze wszystkimi zdarzeniami. Ta ostatnia rzecz jest niezbędna, abyś mógł monitorować efektywność Twoich reklam. W celu ustawienia tych wszystkich rzeczy – wejdź na https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a420254/tworzenie-konta-reklamowego?lang=pl i postępuj zgodnie z opisanymi tam instrukcjami.

Podział na grupy kampanii, kampanie i reklamy na LinkedIn
Grupa reklam na LinkedIn (krok 1)
To pierwszy etap tworzenia kampanii reklamowej na LinkedIn. Wejdź na https://www.linkedin.com/campaignmanager/accounts, wybierz stworzone wcześniej konto reklamowe i kliknij “Utwórz” → “Grupa kampanii”.

Utwórz grupę kampanii na LinkedIn
Tworząc grupę reklam wybierasz cel kampanii oraz opcjonalnie czas trwania i budżet reklamowy. Osobiście rekomenduję, aby wybrać tu tylko cel reklamowy i nadać nazwę grupie reklam. Budżet i czas trwania lepiej jest ustawiać na kolejnym etapie kampanii, gdyż daje nam to większą elastyczność i pozwala dostosowywać ustawienia kampanii do tego jak bardzo są efektywne. Jak sam widzisz – krok pierwszy jest bardzo szybki – zajmie Ci nie więcej niż 1-2 minuty.

Cele kampanii na LinkedIn
Kampania na LinkedIn (krok 2)
Na tym etapie wybieramy zdecydowaną większość ustawień, które (obok kreacji) mają największy wpływ na skuteczność kampanii. To właśnie tutaj wybieramy m.in. targetowanie (czyli to, kto zobaczy nasze reklamy), budżet reklamowy, czas trwania kampanii czy śledzenie konwersji (na podstawie skonfigurowanego wcześniej Insight Tag).

Tworzenie grupy odbiorców na LinkedIn (cz.1)
Kluczowe jest z mojej perspektywy określenie właściwej grupy odbiorców naszej reklamy. Najczęściej na LinkedIn bardzo dobrze sprawdzają się grupy zawierające co najmniej kilkanaście tysięcy odbiorców (oficjalna rekomendacja LI to 50 tys.) i korzystające z takich opcji targetowania jak:
– stanowiska zawodowe
– branże firm
– nazwy firm
– bazy remarketingowe (z Insight Tag lub własnych danych).
Znacznie gorzej działają zainteresowania czy umiejętności członków ze względu na swoją ogólność i spory rozmiar grup.

Tworzenie grupy odbiorców na LinkedIn (cz.2)
Reklama na LinkedIn (krok 3)
Ostatni etap to ustawienie kreacji reklamowej. W tym miejscu dodajemy tekst, grafikę lub wideo, link do strony lub wybieramy formularz kontaktowy. Podczas tworzenia kreacji rekomenduję dodawanie materiałów graficznych w rozmiarze 1200×1200 px oraz tworzenie krótkich tekstów reklamowych. Co ważne – teksty powinny być bez emotikon, bo te są niedozwolone i na etapie weryfikacji z pewnością zostaną odrzucone.
Po wprowadzeniu wszystkich, przygotowanych wcześniej treści zapisujemy i publikujemy kampanię. Najczęściej po kilku godzinach od stworzenia kampanii będzie ona zatwierdzona i zacznie się wyświetlać.

Czas trwania i budżet kampanii
Co zrobić po starcie kampanii?
Po starcie kampanii polecam:
– każdego dnia sprawdzić konto reklamowe (na zasadzie: czy jest aktywne, czy wszystkie reklamy działają, czy wydaje się budżet, czy działają kody śledzące)
– raz w tygodniu przeanalizować wyniki i na tej podstawie wprowadzić optymalizacje (np. przesunięcia budżetów, wstrzymanie najdroższej kreacji, dodanie nowej, itp.)
– raz w miesiącu przejrzeć statystyki bardziej szczegółowo, porównać je z wynikami innych kanałów marketingowych i na tej podstawie zdecydować o dalszych losach naszych działań reklamowych na LinkedIn.