Jak stworzyć dobry lead magnet? [przykłady]

przez Przemek Krawiec

Lead magnet to materiał, który ma być wabikiem na naszych potencjalnych klientów. Ma przyciągać użytkowników do naszej strony, generować kontakty od potencjalnych klientów i wciągać ich w nasz proces sprzedażowy. Czym zatem jest dobry lead magnet i jak go stworzyć? Na te i inne pytania odpowiem w tym artykule. 

Lead magnet – do czego jest Ci potrzebny?

Lead magnet jest bardzo istotnym elementem reklamy na Facebooku. Pozwala on znacząco obniżyć koszty pozyskania kontaktu z reklamy typu lead ads czy reklamy na konwersje.

Dla przykładu – średni koszt pozyskania kontaktu z reklamy bez lead magnetu może wynieść 30 / 50 czy nawet 100 zł. W przypadku wdrożenia lead magnetu możemy liczyć nawet na kilkukrotne obniżenie tego kosztu – często do poziomu 5-10 zł (w przypadku szerokich grup odbiorców i powszechnych problemów) czy 20-30 zł (gdy grupa jest węższa, a rozwiązywany przez lead magnet problem – bardziej niszowy).

Jak więc widzisz – wdrożenie dobrego lead magnetu pozwala po prostu zaoszczędzić na starcie konkretne kwoty pieniędzy.

Co jednak bardzo istotne – kampanie z wykorzystaniem lead magnetów generują często kontakty „niższej jakości”. I nic w tym dziwnego! Ktoś klika w reklamę po to, żeby pobrać lead magnet, a nie po to, żeby umówić się z nami na rozmowę sprzedażową. Nie chce jeszcze naszych usług, ale naszą rolą po zdobyciu kontaktu jest wdrożenie takiej osoby w lejek, który po określonym czasie (kilku tygodniach czy miesiącach) przekona te osoby do zostania naszymi klientami.

Ważne jest jednak, żeby przekonywać nie samą ofertą. Skup się początkowo na edukacji, pokazaniu możliwości jakie daje Twój produkt czy usługa dla potencjalnego klienta. Jaki jego problem rozwiąże?  Pokaż się w roli eksperta, który potrafi się tym zająć, a temat oferty i możliwości współpracy pokaże się właściwie naturalnie jako kolejny krok komunikacji.

Lead magnet – przykłady

Samo sformułowanie lead magnet może być dla Ciebie nie do końca jasne, dlatego już tłumaczę, co dokładnie się pod nim kryje.

Lead magnetem może być na przykład:

  • bezpłatny ebook / PDF / checklista
  • mini kurs mailingowy (np. 7 lekcji na maila o XYZ)
  • 1 (najlepsza jaką mamy) lekcja wideo z naszego kursu online
  • wersja demo / trial / okres testowy naszego produktu czy usługi
  • cennik naszych usług
  • bezpłatna konsultacja
  • audyt naszych usług
  • quiz / test predyspozycji
  • nagranie z webinaru lub webinar prowadzony na żywo.

Jak stworzyć dobry lead magnet?

Z mojej perspektywy najważniejsze jest to, żeby lead magnet rozwiązywał konkretne problemy naszej grupy docelowej + to, żeby miał atrakcyjną, prostą i ciekawą formę.

Należy jednak zawsze wychodzić od zbadania problemów naszej grupy docelowej.

Przykładowo – jeśli naszą grupą docelową są maturzyści – dobrym lead magnetem dla nich może być na przykład ebook, w którym pokażemy jak nadrobić zaległości przed maturą czy checklista, która pomoże zaplanować naukę. Możemy zorganizować też webinar, na którym na żywo pokażemy metody skutecznej nauki.

Co istotne – musimy zbadać (na przykład przy wykorzystaniu ankiety) jakie są realne problemy i potrzeby naszej grupy docelowej. Nie działajmy na zasadzie „wydaje mi się”, bo można się na tym mocno przejechać.

Lead magnet – najczęstsze błędy

  1. Skupienie się na sobie, Twojej firmie, brak odwołania do potrzeb i problemów klienta.
  2. Próba zrealizowania kilku celów jednocześnie.
  3. Brak połączenia lead magnetów z lejkiem marketingowym (np. sekwencjami mailingowymi, remarketingiem).
  4. Błędnie ustalone problemy naszej grupy docelowej.
  5. Niewłaściwy sposób promocji lead magnetów.

You may also like

Zostaw komentarz